Coliving is a form of living where tenants share space, interests and values. Our report is a comprehensive analysis of this phenomenon. We show how young Poles live, what they aspire to and what their (difficult) reality is.
Raport „Mieszkania adresowane do generacji Y jako sposób na przyciąganie talentów” ma na celu zbadanie jaką rolę może odegrać polityka mieszkaniowa w konkurencji o młodych, utalentowanych ludzi – osób, które chcą związać swoją przyszłość ze stolicą i są jednym z jej motorów napędowych.
Dlaczego jednak w ogóle mówimy o przyciąganiu talentów? Warszawski rynek mieszkaniowy ma o wiele większe problemy niż konkurencja o wykształconych młodych ludzi, którzy przecież „i tak sobie jakoś poradzą”. Jeśli chcemy jednak mówić w Warszawie o mieszkaniach dostępnych dla każdego, to powinniśmy równolegle pracować nad problemami wszystkich grup społecznych.
Do jednej z nich należą młodzi ludzie zaczynający dopiero karierę mieszkaniową, a w szczególności tzw. talenty, czyli wyjątkowo uzdolnieni pracownicy, posiadający specjalistyczne umiejętności i bardzo wysoki potencjał rozwoju. To od nich w dużej mierze będzie zależał dalszy rozwój Warszawy oraz budowanie jej pozycji jako młodego i dynamicznego rynku.
Pierwsza część opracowania poświęcona została analizie zjawisk i trendów, tworzących obecną rzeczywistość młodych ludzi. W drugiej części przyjrzymy się bliżej sytuacji Warszawiaków wchodzących dopiero na rynek mieszkaniowy. Kolejne rozdziały poświęcone zostały pogłębionym studiom nad wybranymi modelami mieszkaniowymi adresowanymi do młodego pokolenia. Ostatni rozdział ma na celu podsumowanie przeprowadzonych analiz i przedstawienie wytycznych dla wycinka warszawskiej polityki mieszkaniowej jakim jest konkurencja o talenty.
In the report you will find:
- what coliving is and what are its models
- description of the housing careers of the Poles
- the role of housing policy in the hunt for young talent
- changes in the mentality allowing the rise of renting





Coliving is a form of living where tenants share space, interests and values. Our report is a comprehensive analysis of this phenomenon. We show how young Poles live, what they aspire to and what their (difficult) reality is.





Raport „Mieszkania adresowane do generacji Y jako sposób na przyciąganie talentów” ma na celu zbadanie jaką rolę może odegrać polityka mieszkaniowa w konkurencji o młodych, utalentowanych ludzi – osób, które chcą związać swoją przyszłość ze stolicą i są jednym z jej motorów napędowych.
Dlaczego jednak w ogóle mówimy o przyciąganiu talentów? Warszawski rynek mieszkaniowy ma o wiele większe problemy niż konkurencja o wykształconych młodych ludzi, którzy przecież „i tak sobie jakoś poradzą”. Jeśli chcemy jednak mówić w Warszawie o mieszkaniach dostępnych dla każdego, to powinniśmy równolegle pracować nad problemami wszystkich grup społecznych.
Do jednej z nich należą młodzi ludzie zaczynający dopiero karierę mieszkaniową, a w szczególności tzw. talenty, czyli wyjątkowo uzdolnieni pracownicy, posiadający specjalistyczne umiejętności i bardzo wysoki potencjał rozwoju. To od nich w dużej mierze będzie zależał dalszy rozwój Warszawy oraz budowanie jej pozycji jako młodego i dynamicznego rynku.
Pierwsza część opracowania poświęcona została analizie zjawisk i trendów, tworzących obecną rzeczywistość młodych ludzi. W drugiej części przyjrzymy się bliżej sytuacji Warszawiaków wchodzących dopiero na rynek mieszkaniowy. Kolejne rozdziały poświęcone zostały pogłębionym studiom nad wybranymi modelami mieszkaniowymi adresowanymi do młodego pokolenia. Ostatni rozdział ma na celu podsumowanie przeprowadzonych analiz i przedstawienie wytycznych dla wycinka warszawskiej polityki mieszkaniowej jakim jest konkurencja o talenty.
In the report you will find:
- what coliving is and what are its models
- description of the housing careers of the Poles
- the role of housing policy in the hunt for young talent
- changes in the mentality allowing the rise of renting





ThinkCo team
We are a research and development company specializing in the real estate market. We help implement strategies for this sector to create better processes, products and places.
Our mission is to turn new ideas into reality. We combine the knowledge of researchers with the experience of the business world and help implement innovations on the real estate market.