Jesteśmy butikową agencją, która specjalizuje się w informacji. Analizujemy dane i wyciągamy wnioski z których tworzymy publikacje oraz strategie dla marek, produktów i usług

od 2018 roku
+ 15 raportów
> 40 klientów
Analizujemy dane, trendy i sygnały zmian wyciągając precyzyjne insighty, dzięki którym możemy wspierać naszych klientów w bezprecedensowo szerokim zakresie.
Prowadzimy działalność wydawniczą, doradczą i projektową. Nasze działania mają na celu głębokie zrozumienie i tworzenie najlepszych rozwiązań dla nieoczywistych problemów.

kim jesteśmy?
Stanowimy zespół analityków, strategów i projektantów działających na rynku nieruchomości, technologii, mediów i reklamy. Doradzamy w oparciu o dogłębny research, a między projektami dla klientów dzielimy się naszą wiedzą w raportach i publikacjach.
publikacje
Usługa mieszkaniowa, czyli dzielenie się domem [TOK FM]
Dlaczego warto rozważyć skorzystanie z usługi mieszkaniowej, jaką oferują nowoczesne formy współzamieszkiwania? Czy to propozycja tylko dla młodych, mobilnych i samotnych ludzi, "cyfrowych nomadów", którzy nie muszą jeszcze zadbać o wystarczająco dużo przestrzeni na pielęgnowanie domowego ogniska? Na łamach TOK fm Artur Celiński wzywa nas do odpowiedzi - Czym właściwie jest coliving?
Społeczność to kluczowy element szybkiego rozwoju coworkingu
Ludzie są z natury istotami społecznymi. Wydarzenia, przypadkowe spotkania i krótkie rozmowy w kuchni – to tam rodzą się pomysły. Co ciekawe, uczestnicy wspomnianej już rozmowy na konferencji nie mówili sami z siebie o społeczności w kontekście atrakcyjnych coworkingów. Jednak kiedy to zasugerowano, wszyscy zgodzili się, że jest to kluczowy czynnik. Co nam to mówi? Myślimy o społeczności jako o czymś naturalnym – ale w rzeczywistości niełatwo jest zbudować ją wśród grupy nieznających się ludzi.
Gniazdownicy. Dlaczego młodzi nie chcą wyprowadzić się z domu?
W Polsce z roku na rok rośnie odsetek młodych osób, które mimo ukończenia nauki i znalezienia pracy wciąż mieszkają w domu rodzinnym. Skąd wzięło się to zjawisko i dokąd nas prowadzi? Według danych Eurostatu, nawet 44% młodych Polaków i 17% małżeństw w wieku 25–34 lata nie zakłada własnego gospodarstwa domowego. Ze względu na trudną sytuację materialną, dużą nieufność do najmu oraz problemy z otrzymaniem kredytu wiele osób świadomie decyduje się na pozostanie w rodzinnym domu. Drastyczny wzrost tego zjawiska w ostatnich latach doprowadził do ukucia dla nich określenia „gniazdownicy”.
Coliving – mieszkania adresowane do generacji Y
Coliving to forma zamieszkiwania, gdzie lokatorzy dzielą między sobą przestrzeń, zainteresowania oraz wartości. Nasz raport jest kompleksową analizą tego zjawiska. Pokazujemy jak mieszkają młodzi Polacy, do czego aspirują i jaka jest ich (trudna) rzeczywistość.
Czym jest ten proptech, czyli technologia na rynku nieruchomości
Czym właściwie jest proptech? Dlaczego JLL Spark uruchomił projekt o wartości 133 milionów dolarów, aby zainwestować w firmy technologiczne z branży real estate? Co oznacza proptech dla profesjonalistów z branży nieruchomości? Jakie są z nim problemy? Dlaczego pomiędzy automatyzacją, a uberyzacją, proptech jest zarówno groźny, jak i obiecujący?
Jak wygląda rynek najmu w Polsce
Sytuacja rynku najmu w Polsce należy do jednej z najgorszych w Europie. Dane ze spisu powszechnego z 2011 roku na temat tytułu prawnego do zajmowanego mieszkania wskazują, że 55,3% wszystkich lokali mieszkalnych w Polsce to mieszkania własnościowe, 13,5% stanowią lokale spółdzielcze, 9% to zasoby komunalne i socjalne należące do gmin i Skarbu Państwa, a jedynie 4,2% stanowią mieszkania wynajmowane na rynku prywatnym.
porozmawiajmy
o współpracy
Wypełnij formularz, aby zarezerwować darmową rozmowę z naszym specjalistą.
W trakcie 20-minutowej rozmowy poznamy Twoją sytuację i potrzeby. Bazując na nich, przygotujemy propozycję rozwiązania
i naszej współpracy.

