Jesteśmy butikową agencją, która specjalizuje się w informacji. Analizujemy dane i wyciągamy wnioski z których tworzymy publikacje oraz strategie dla marek, produktów i usług

od 2018 roku
+ 15 raportów
> 40 klientów
Analizujemy dane, trendy i sygnały zmian wyciągając precyzyjne insighty, dzięki którym możemy wspierać naszych klientów w bezprecedensowo szerokim zakresie.
Prowadzimy działalność wydawniczą, doradczą i projektową. Nasze działania mają na celu głębokie zrozumienie i tworzenie najlepszych rozwiązań dla nieoczywistych problemów.

kim jesteśmy?
Stanowimy zespół analityków, strategów i projektantów działających na rynku nieruchomości, technologii, mediów i reklamy. Doradzamy w oparciu o dogłębny research, a między projektami dla klientów dzielimy się naszą wiedzą w raportach i publikacjach.
publications
Usługa mieszkaniowa, czyli dzielenie się domem [TOK FM]
Dlaczego warto rozważyć skorzystanie z usługi mieszkaniowej, jaką oferują nowoczesne formy współzamieszkiwania? Czy to propozycja tylko dla młodych, mobilnych i samotnych ludzi, "cyfrowych nomadów", którzy nie muszą jeszcze zadbać o wystarczająco dużo przestrzeni na pielęgnowanie domowego ogniska? Na łamach TOK fm Artur Celiński wzywa nas do odpowiedzi - Czym właściwie jest coliving?
Społeczność to kluczowy element szybkiego rozwoju coworkingu
Ludzie są z natury istotami społecznymi. Wydarzenia, przypadkowe spotkania i krótkie rozmowy w kuchni – to tam rodzą się pomysły. Co ciekawe, uczestnicy wspomnianej już rozmowy na konferencji nie mówili sami z siebie o społeczności w kontekście atrakcyjnych coworkingów. Jednak kiedy to zasugerowano, wszyscy zgodzili się, że jest to kluczowy czynnik. Co nam to mówi? Myślimy o społeczności jako o czymś naturalnym – ale w rzeczywistości niełatwo jest zbudować ją wśród grupy nieznających się ludzi.
Gniazdownicy. Dlaczego młodzi nie chcą wyprowadzić się z domu?
W Polsce z roku na rok rośnie odsetek młodych osób, które mimo ukończenia nauki i znalezienia pracy wciąż mieszkają w domu rodzinnym. Skąd wzięło się to zjawisko i dokąd nas prowadzi? Według danych Eurostatu, nawet 44% młodych Polaków i 17% małżeństw w wieku 25–34 lata nie zakłada własnego gospodarstwa domowego. Ze względu na trudną sytuację materialną, dużą nieufność do najmu oraz problemy z otrzymaniem kredytu wiele osób świadomie decyduje się na pozostanie w rodzinnym domu. Drastyczny wzrost tego zjawiska w ostatnich latach doprowadził do ukucia dla nich określenia „gniazdownicy”.
Coliving: Housing of the Gen Y
Coliving is a form of living where tenants share space, interests and values. Our report is a comprehensive analysis of this phenomenon. We show how young Poles live, what they aspire to and what their (difficult) reality is.
Czym jest ten proptech, czyli technologia na rynku nieruchomości
Czym właściwie jest proptech? Dlaczego JLL Spark uruchomił projekt o wartości 133 milionów dolarów, aby zainwestować w firmy technologiczne z branży real estate? Co oznacza proptech dla profesjonalistów z branży nieruchomości? Jakie są z nim problemy? Dlaczego pomiędzy automatyzacją, a uberyzacją, proptech jest zarówno groźny, jak i obiecujący?
Jak wygląda rynek najmu w Polsce
Sytuacja rynku najmu w Polsce należy do jednej z najgorszych w Europie. Dane ze spisu powszechnego z 2011 roku na temat tytułu prawnego do zajmowanego mieszkania wskazują, że 55,3% wszystkich lokali mieszkalnych w Polsce to mieszkania własnościowe, 13,5% stanowią lokale spółdzielcze, 9% to zasoby komunalne i socjalne należące do gmin i Skarbu Państwa, a jedynie 4,2% stanowią mieszkania wynajmowane na rynku prywatnym.
porozmawiajmy
o współpracy
Fill out the form to schedule a free consultation with our specialist.
During the 20-minute conversation, we will learn about your situation and needs. Based on this, we will prepare a proposal for a solution
and our collaboration.

